ترامپ صفحه دریافت کمک مالی به ارز دیجیتال راه اندازی کرد شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افراد مسلح در نیجریه ۴۰ نفر را کشتند پوتین: درگذشت رئیسی ضایعه بزرگی است وزیر خارجه صربستان: یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در اذهان باقی خواهد ماند نتانیاهو: هدف اصلی اسرائیل، نابودی حماس است حمایت فرانسه، بلژیک و اسلوونی از درخواست صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در مرکز غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهیدان خدمت در مصلی تهران برگزار شد + فیلم ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است
سرخط خبرها

نامزد انتخابات ۱۱ اسفند باید پشتوانه حزبی یا تشکلی داشته باشد

  • کد خبر: ۲۱۲۹۵۵
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
نامزد انتخابات ۱۱ اسفند باید پشتوانه حزبی یا تشکلی داشته باشد
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: در مجموع نماینده‌ای باید توسط مردم انتخاب شود که پشتوانه حزبی یا تشکلی داشته باشد.    

علی باخرد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: افرادی که با صفت فردی به مجلس راه پیدا می‌کنند، قبل انتخابات، حین و بعد از انتخابات عملکرد‌های متفاوتی داشته‌اند و مسئولیت عبور کردن از راهبردها، قول‌ها و رویکرد‌ها را کسی بر عهده نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بهتر بود تا همه مردم با سلایق مختلف می‌توانستند نماینده خود را در مجلس انتخاب کنند، ادامه داد: برخی افرادی هم که با صفت حزبی وارد مجلس شده‌اند، به دلیل آن که از طرف حزب، چه راست چه چپ، چارچوبی مشخص نشده است بعد از انتخابات با رویکرد فردی خود تصمیم گرفته و حتی از نخبگان حزبش هم استفاده‌ای نمی‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه مردم حافظه کوتاه مدتشان ضعیف نیست و زمانی که با بدعهدی روبه‌رو می‌شوند نمی‌دانند چگونه باید مطالبه‌گری کنند، گفت: تنها راه اینکه نماینده انتخاب شده قبل و بعدش متفاوت نباشد این است که آن فرد باید برخواسته از یک تفکر باشد و بعد از راهیابی به مجلس این تفکر را به گردن بگیرد؛ این شرط لازم وکافی انتخاب نماینده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: تا کنون نمایندگان زیادی داشتیم که قبل و بعد از نمایندگی‌شان متفاوت بوده است و در بررسی‌ها مشخص می‌شود که اکثر این افراد برخواسته از تشکل، تفکر خاص یا حزب نبوده‌اند و همین هم باعث شده بدون وجود چارچوب وعده‌هایی بدهند که اصلا تناسبی با کار نمایندگی مجلس ندارد.

باخرد در ادامه با اشاره به اینکه اینگونه افراد بر اساس مشکلاتی که مردم طلب است، وعده می‌دهند و رای  جمع می‌کنند، بیان کرد: در ادامه هم این فرد نمی‌تواند به وعده‌هایش عمل کند، چون نه زورش می‌رسد و نه با کار نمایندگی‌اش در یک راستاست.

وی اضافه کرد: مردم دررای‌دهی باید سراغ کسانی بروند که دارای آچار تشکیلاتی بوده و مطمئن باشند که بعد از رای‌آوری می‌توانند مطالبه‌گری کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه بزرگترین مشکل مردم مشهد و کلا کشور این است که نماینده انتخابی همان آدم سابق باقی نمی‌ماند، افزود: بهترین حالت انتخاب کاندیدای نمایندگی این است که از طرف احزاب شناسنامه دار و ریشه دار نه خلق الساعه و در زمان انتخابات معرفی شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در غیر این صورت نماینده‌ای که برخواسته از حزب و تشکلی نباشد متاسفانه دچار خودمحوری شده و بیشتر بوی منفعت می‌آید.

او با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی نماینده در مجلس قانون‌گذاری و نظارت است، گفت: نماینده باید مدیری باشد که بتواند نخبگان و متخصصان هر موضوعی را دور خود جمع کند تا در موضوعات مختلف از حوزه تخصصی آنان مشورت بگیرد.

باخرد ادامه داد: اساسا محال است که یک نماینده در همه حوزه‌ها تخصص داشته باشد به همین جهت هم او باید از ظرفیت نخبگانی اطراف خود یا حزب خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه در کمیسیونی تخصصی مثل کشاورزی یا صنعت و بازرگانی باید بیشترین افراد متخصص را در خود داشته باشد که متاسفانه درحال حاضر این مهم وجود ندارد، افزود: نماینده نباید یک تخصص خاص داشته باشد و باید توانمندی جمع کردن نخبگان را داشته باشد تا از اظهارات او در کمیسیون تخصصی‌اش استفاده کند؛ و باید گفت که این موضوع زمانی محقق می‌شود که یک جمع حزبی نماینده را پشتیبانی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->